Meghan Markle Addresses Tabloid Rumors In Lawsuit Against Associated Newspapers – How Much Did Her Baby Shower Really Cost?

Ricki Mathers
Read Time2 Minutes, 21 Seconds

Suzy Kerr

Nov 19, 2019 2:16 PM PST

Meghan Markle and Prince Harry are taking Associated Newspapers – the owner of The Daily Mail and Mail on Sunday – to court over some of the rumors their properties have published about the couple. And, in a recent court filing, the Duchess of Sussex addressed some of those stories, including her lavish baby shower in New York City, the royal couple’s renovated Frogmore Cottage in Windsor, and Markle’s fractured relationship with her father.
According to People Magazine, Harry and Meghan did invest a lot of time and money into their home renovations, and they added a custom kitchen, a green-energy center, and more landscaping for privacy. However, in the court filing from Meghan’s legal team, the renovations did not include a reported $6,500 copper bathtub, a self-contained yoga studio, or a tennis court. And, they didn’t spend $650,000 on aircraft soundproofing, and there isn’t a “guest wing” for Meghan’s mother, Doria Ragland.

The court documents also addressed the fact that the newspapers published parts of a private letter that Meghan wrote to her dad, and Meghan made it clear that they published the letter without her consent. And, the Duchess also claims that they edited the letter, which gave readers a false impression about Meghan’s relationship with her dad.
“The omitted or suppressed parts of the letter amount to almost half of the actual contents,” read the court documents. “The omitted parts demonstrate the claimant’s care for her father and others, as well as her concern about the UK tabloid media exploiting her father.”
Meghan’s attorneys made it clear that she is concerned about her father’s health, and she has a “long history of looking after” his welfare. Meghan also cleared things up about what happened leading up to her wedding, saying she did call him the day before to see if he was able to come, and she didn’t ignore him or argue with him after he decided not to attend.

As for her baby shower, Meghan said she was offended by the outlet’s claims that she didn’t invite her mother to her shower, and the reporting was “untrue” because she did invite Ragland, but she wasn’t able to attend because of work commitments. She also claimed that the guests at her shower weren’t a bunch of new celebrity friends.
“The baby shower (which actually cost a tiny fraction of the $300k falsely stated in the article) was organized and hosted by one of her best friends from university,” says the documents. “The fifteen guests who attended the shower were close friends and included long-term friendships some of which had existed for over 20 years.”
The case is ongoing, and The Mail on Sunday says that they will fight “with vigor.”

Post Views:
1

0 0
0 %
Happy
0 %
Sad
0 %
Excited
0 %
Angry
0 %
Surprise
Next Post

James Van Der Beek’s Wife Kimberly Says She Almost Died While Losing Another Pregnancy!

Nick Markus Nov 19, 2019 2:27 PM PST James Van Der Beek’s wife, Kimberly took to social media to share a very emotional video after he revealed she had miscarried their sixth baby! In the clip, the woman went more into detail about the horrible experience, revealing that she even […]
james-van-der-beek’s-wife-kimberly-says-she-almost-died-while-losing-another-pregnancy!

Subscribe US Now